Всім привіт.
Мене звуть Артур Колдомасов і я вже другокурсник “Острозької академії”. Мабуть, ви думаєте, що це якась технічна помилка, оскільки це блоги ПЕРШОкурсників, однак, якщо ви читали мене раніше, то пам’ятаєте загадкову та інтригуючу помітку в моєму останньому блозі про те, що далі буде. Та ось, нарешті, час цього продовження настав, бо вже тоді я знав, що поїду до Варшавського університету у рамках програми обміну між нашою “ОА” та даним університетом на безкоштовне навчання. Приїхав я не сам, а з ще однією студенткою факультету міжнародних відносин нашої альма-матер – третьокурсницею Анастасією Галан. 



Перед поїздкою мені запропонували продовжити цей блог вже з польської столиці і я з радістю погодився, оскільки мені завжди хотілось довести, що програми обміну доступні усім, якщо ти плідно працюєш та стараєшся. Загалом кажучи, я приїхав підкорювати велике місто і про не лише мої пригоди у ньому я розповідатиму вам тут. По крайній мірі, постараюсь робити це регулярно, бо тут ми вже з кінця вересня, а до ноутбука руки дійшли лише зараз через ту масу вражень, яку ми тут отримуємо.

Отож, у першій частині серії блогів поговоримо про навчальний процес у Варшаві. Чим він відрізняється від нашого, в чому такий ж, як в Острозі? По-перше, головна цікавинка навчання у Польщі – початок 1 жовтня. Це давня традиція і в школах навчання починається також саме цього дня. По-друге, на заняття, які ти будеш відвідувати, ти повинен реєструватись самостійно через спеціальну електронну систему. Хоча студенти Варшавського університету не надто добре про неї відгукаються, оскільки в певних аспектах вона приносить лише клопоти замість спрощення, я розумію навіщо полякам така морока. Таким чином вони максимально обмежують себе від будь-яких корупційних процесів, що могли б виникти під час навчального процесу та нівелюють паперову колотнечу, оскільки в цій системі автоматично формується твій розклад згідно з предметами, які ти обрав, відбувається реєстрація на іспити, зберігаються усі отримані бали та навіть проходить реєстрація на обмінні програми. Нам з Настею пощастило: ми могли обирати будь-які предмети лише з умовою того, щоб деякі з них співпали з тими, що вивчатимемо в Острозі та щоб щонайменше половина з предметних кредитів належала інституту-господарю (а в нас це був Інститут міжнародних відносин). Я обрав складнішу, але цікавішу дорогу (з певних причин): я обрав 11 предметів, з яких лише один викладається англійською, всі інші є польськомовними. У постійних студентів ситуація схожа до нашої: є сталі дисципліни, а є вибіркові, щоправда, їх у варшавян більше і вони є загальними для всього університету (наприклад, якщо ти студент спеціальності “Міжнародні відносини”, ти можеш обрати предмет “Мистецтво фотографії” і т.д.). Зате тепер усі дивуються тому, що я ходжу на ті предмети, які вивчають магістри.

Щодо оцінювання та викладання скажу одне: усе залежить від викладача. В більшості випадків, усі заняття не оцінюються і лише в кінці викладач оцінює активність студента за весь період проведення занять та за результатами тесту\іспиту\колоквіуму. Власне, тому навчатись легше, оскільки немає тиску за набрані бали на кожній парі. Ще одним важливим психологічним моментом є те, що сталої групи у вас немає – у кожного предмету різні відвідувачі, тому знайти друзів, можливо, важче, ніж для постійних студентів, бо вони перебувають у сталих групах.

У підсумку варто сказати, що навчатись тут легко та комфортно, викладачі лояльні, а заняття цікаві. А ось про що буде у наступному блозі – це вже інша історія…