Чимало студентів (і не важливо жіночої чи чоловічої статі) люблять грати відеоігри. Та навчання і такий вид відпочинку здавалося б не надто пов’язані між собою. Хтось припиняє грати і поринає з головою в навчальний процес. Хтось… але не затяті геймери, вони радше пізніше лягатимуть спати, аніж нехтуватимуть своїм захопленням. Так чинять, напевно,  більшість студентів, що пов’язують своє життя з іграми. Багато, але не всі…

А якщо відеоігри пов’язати з навчанням, то можна буде поєднувати приємне з корисним ( навчання і захоплення). І нам культурологам це під силу. Завдяки курсу “Відеогра: критична точка геймплею сучасності” вдається не лише краще розуміти специфіку самих відеоігор, а й усвідомлювати їх вплив на свідомості людей різних вікових категорій і культуру загалом.

Чи знали ви через що зламався перший ігровий атомат, пропрацювавши лише два дні? Історія, насправді, вельми комічна та все ж варта уваги. Отож, перший в історії ігровий автомат зламався через те, що у ньому був надто маленький відділ для збирання монет, а бажаючих було стільки, що той  не витримав. А чи відомо вам  про те, що пілоти перед тим як сідати за кермо літаків тренуються, граючи ігри симулятори?

Про цікаві випадки, котрі стосуються відеоігор можна ще багато розповідати, але я утримаюсь. Шановні абітурієнти, поступайте навчатись на культурологію і ви дізнаєтесь ще багато інформації про ігрову індустрію і не тільки… А тепер я б хотіла трохи розповісти про наш навчальний процес.

Якщо ж повертатись до пар, то зовсім нещодавно було завдання створити свого ідеального персонажа комп’ютерної відеогри.  І хто ж як не ми, група креативних культорологів , змогли так творчо підійти до цього. Ми об’єднувались в групи, або ж робили індивідуально своїх героїв. А серед останніх були  ті, що жили як в ірреальних, так і в реальних світах. Моя група працювала над персонажем, який ” Живе поряд з нами. Прокидається, їсть, сміється…Він може бути серед нас, ба більше він може бути КОЖНИМ З НАС”,  а мова у цьому випадку йде про “Суперспудея”. 

” Ми провели невеличке дослідження суперспудеїв на основі власних спостережень та досвіду. І змогли виокремити такі види: контрактникус, бюджетникус і заочникус-індивідпланщикус”. А далі у нас був жартівливий опис вищезазначених категорій, більшість з яких мають схожі властивості (набуті скіли) , такі як: вміння знаходити вихід із будь якої ситуації, міцні нерви, недосип та радісні обличчя в тому разі, коли досягнено бажаного.

     Дехто з одногрупників для кращого візуального сприйняття робив об’ємні фігури персонажів. На цьому фото зображено молодого дракона із гри “Спори”. Хтось малював своїх героїв, або ж займався їх створенням, користуючись різноманітними фоторедакторами.

А на минулій парі нам довелось розглядати різні жанри відеоігор. Було, справді, захоплююче та пізнавально. Світ,  ігор симуляторів, музичних, платформерів та різноманітних аркад з безліччю продуманих деталей вражає. Та серед усіх жанрів, найбільше мене зацікавили RPG-шні. Сюжет останніх настільки добре продуманий, що граючи їх, перебуваєш у стані імерсії (занурення в віртуальний світ).

      І не варто говорити  лише про шкідливу дію відеоігор, не розібравшись до кінця з цим культурним явищем. Насамперед, люди живуть постійно одягаючи на себе маски, то сім’янина, то учня, то сусіда і практично ніколи вони не показують себе справжніх. А гра є саме тією можливістю, де ми можемо показати та проявити самих себе, вивільнити своє істинне “Я” на свободу та відпочити у “бажаному” світі.